Kunstprosjektet Tankeplass får 3,4 millioner

Sparebankstiftelsene Hedmark og DnB har begge bevilget 1,7 mill til kunst i fem nye Innlands-kommuner.

Bildet viser Falkesteinen, en del av kunstverket «Hovudet, KLokkeporten og Falkesteinen» av kunstner Ånond Versto. Kunstverket er plassert langs pilegrimsleden ved Høgkleiva i Ringebu kommune, og er ett av fem kunstverk i kunstprosjektet Tankeplass sin del 1.  - Klikk for stort bildeBildet viser Falkesteinen, en del av kunstverket «Hovudet, Klokkeporten og Falkesteinen» av kunstner Ånond Versto. Kunstverket er plassert langs pilegrimsleden ved Høgkleiva i Ringebu kommune, og er ett av fem kunstverk i kunstprosjektet Tankeplass sin del 1. Siri Leira Tankeplass er et kunstprosjekt plassert langs pilegrimsledene i Innlandet. Sommeren 2020 ble de fem første kunstverkene avduket i kommunene Gran, Østre Toten, Lillehammer, Øyer og Ringebu.

Raus støtte fra sparebankstiftelsene

Med nødvendige politiske vedtak på plass, og raus støtte fra Sparebankstiftelsen Hedmark og Sparebankstiftelsen DnB - i tillegg til Innlandet fylkeskommune og deltagende kommuner, kan arbeidet med Tankeplass 2 nå starte opp.

Målet er fem kunstverk i fem nye kommuner: Stange, Hamar, Ringsaker, Vestre Toten og Nord-Fron.

Finansiert gjennom spleiselag

Prosjektet har en budsjettramme på ca 6,9 millioner over fire år, finansiert av sparebankstiftelsene, deltagende kommuner, Innlandet fylkeskommune og diverse andre mindre tilskuddspartnere.

Kunstprosjektet Tankeplass

Kontaktperson: Prosjektleder Bjørn Westad
Send e-post til Bjørn Westad

Les mer om Tankeplass her.