BookBites-kampanje i Innlandet

Innlandet fylkesbibliotek og bibliotekene i Innlandet ønsker å synliggjøre digitale bøker og lydbøker.

BookBites lese illustrasjon - Klikk for stort bildeBookBites BookBites E-bøker har eksistert i Innlandet siden 2014. Markedet og tjenesten har utviklet seg i takt med den digitale utviklingen.

Innlandet fylkesbibliotek og bibliotekene i Innlandet har hele tiden arbeidet for at publikum skal få de aller beste tjenestene og funksjonalitetene som appen BookBites kan levere.

Hva er BookBites?

BookBites Bibliotek er en lese-, lytte- og utlånsapp for e-bøker og e-lydbøker. Vi har fått gjenskapt fordelene med den fysiske boka i en digital kontekst og forbedret den digitale leseopplevelsen. BookBites er en tjeneste for voksne, barn og unge.

Det er kommunene og de videregående skolene i Innlandet som betaler for denne tjenesten slik at lånerne kan bruke den gratis.

BookBites-kampanjen

Vi trenger alle, publikum og bibliotekarer, å få en påminnelse på hva denne tjenesten kan levere av ytelser og tjenester. Det kan også være fint å bli kjent med nye funksjonaliteter og muligheter som kan bedre lese- og lytteopplevelsen.

Kampanjen i Innlandet går fra 13. mars og ut måneden. Bibliotekarene i kommunene vil gi ekstra informasjon og veiledning i installasjon og bruk av appen. Helt nytt markedsføringsmateriell, som bokmerker, gir en rask innføring i hvordan komme i gang. Dette vil være tilgjengelig i alle bibliotek i Innlandet.

Utvalget av e-bøker vil i kampanjeperioden få en ekstra fokus som vi tror vil glede lånerne. Det samme vil digitale bokhyller i appen som vil kunne gjøre det enklere å finne de gode leseopplevelsene valgt ut av bibliotekarene.

Målet for årets kampanje er å få flere til å lese og lytte til digitale bøker.

Les mer om e-bok tjenestene på nettsidene til Innlandet fylkesbibliotek.

Tekst:  Olav Birketveit, Innlandet fylkesbibliotek.