Bibliotekenes bærekraftsuke

Uke 17 markeres flere steder i Innlandet på ulike måter.

«Det er gamalrunsk»

Sjå runesteinen og kulturminna i Gardbergfeltet gjennom auga til unge guidar. Vestre Slidre kommune har laga film.

Vellykket samling for prosjektet Sammen om lesing.

Prosjektets hovedmål er utvikling av lesetiltak i kommunene.

300 unge til UKM fylkesfestival 2024

26.–28. april samles ungdommer på Otta til tre dager med musikk, kunst, litteratur, film, dans, gaming og mye mer.

Stort potensial i folkebibliotekene

Innlandet fylkesbibliotek har på vegne av fylkesbibliotekene skrevet en rapport om ressurssituasjonen i folkebibliotekene.

Tradisjonshåndverk: kurs i leir-rapping

24. og 25. mai holdes kurs i leir-rapping på Østerhaug i Øyer. Kurset er gratis.

Bibliotekdebatten under Norsk Litteraturfestival 2024

Innlandet fylkesbibliotek inviterer til debatt onsdag 29. mai, i samarbeid med Norsk Bibliotekforening.

Velkommen til Innlandet kulturarvkonferanse 24. mai

Vi inviterer alle med engasjement for kulturarv til en inspirerende dag på Domkirkeodden på Hamar.

Kulturminner i Rendalen kartlagt med moderne teknologi

LiDAR-bilder viser mer enn 2000 nye kulturminner. Slik kan kulturminner registreres fra kontorpulten.

4 millioner kroner til kunst og kultur

Hovedutvalg for kultur fordelte onsdag 4,14 millioner kroner til 57 utviklingsprosjekter.