Eventyr og historiske funn

Bokbussen har arrangert en eventyrquiz på skolene i Innlandet.  Premien er en klassetur til et utgravingssted i fylket vårt.

Slepebåten T/B Rond er nå vernet

Etter lang tjeneste som slepebåt og til frakt og tømmerfløting er fartøyet T/B Rond nå vernet.

Læhkoe saemiej åålmegebiejjine! Samefolkets dag!

Samenes nasjonaldag 6. februar ble blant annet markert med filmvisninger, festmiddag og gudstjeneste i Hamar Domkirke.

20,5 mill. til freda bygninger i Innlandet

Eiere av freda bygninger i privat eie får 20,5 millioner kroner i tilskudd fra Riksantikvaren i år.

Fem bibliotek i Innlandet på topp 20-liste

Norsk kulturindeks for 2021 viser at små bibliotek kan utgjere ein stor skilnad.

Nummer 8000 med UngINN-kulturkort

Jenny Smeby fra Gaupen ble overrasket da fylkesordføreren brått dukket opp i klasserommmet.

Hva er det beste med å være ung i Innlandet?

Det var spesielt fem ord som gikk igjen blant de 774 ungdommene som sendte inn bidrag.

Fylkeskommunen kan få større ansvar for kulturmidler

Opprettelsen av regionale kulturfond er under utredning. Innlandet fylkeskommune ønsker større handlingsrom velkommen.

Ukrainske kunstnere gjester Senter for keramisk kunst (SKK)

To keramikere fra Ukraina skal i et halvt år arbeide ved senteret i Ringebu forteller leder for SKK, Torbjørn Kvasbø.

13 mill. til inkludering i kulturlivet - søknadsfrist 1. mars

Kulturtanken søker prosjekter som styrker barn og unges deltagelse i et inkluderende kulturliv.