Manglende satsing på folkebibliotek

Innlandet fylkesbibliotek viser i ny rapport at Norge bruker langt mindre ressurser på bibliotek enn våre naboland.

Får ekstra penger til kulturmiljøarbeid i kommunene

Tilskudd på 1,8 millioner kroner fra Riksantikvaren skal hindre tap av kulturminner og kulturmiljø.

Teater Innlandet får ny direktør

Mathis Junker Gran blir Teater Innlandets nye direktør. Junker kommer fra stilling ved Munch-museet.

Hvor er pengene?

Penger til kulturlivet finnes, men hvordan får vi tak i dem?

Får 1 million til vedlikehold og skilting av kulturmiljø

Innlandet får tilskudd fra Riksantikvaren til flere ulike kulturminne-prosjekter i 2023. Bergkunst er prioritert i år.

260 ungdommer i et samlet UKM

Flere av ungdommene skal representere Innlandet under festivalen i Trondheim 23.–27. juni 2023.

Ryddet huset - fant sjelden skatt

Grete Margot Sørum i Valdres skjønte at funnet måtte leveres inn til arkeologene.

Ny leder for Østnorsk filmsenter

Maria Kluge (38) er ansatt som ny daglig leder for Østnorsk Filmsenter AS.

Vinnerklassen i Bokbussens eventyrquiz er klar!

4. og 5. trinn ved Steinerskolen Gjøvik-Toten er trukket som vinner av Bokbussens eventyrquiz.

Innlandsklasse kåret vinner av Ungdommens kritikerpris

Brynjulf Jung Tjønn vant Ungdommens kritikerpris for 2023. En av juryklassene var fra Gjøvik videregående skole.