Innlandsklasse kåret vinner av Ungdommens kritikerpris

Brynjulf Jung Tjønn vant Ungdommens kritikerpris for 2023. En av juryklassene var fra Gjøvik videregående skole.

Felles UKM i Innlandet for første gang

I helgen braker det løs med 270 ungdommer på kulturfestival!

Flerbrukshall, sykkelløype og dagsturhytter får spillemidler

Politikerne har vedtatt hvordan spillemidler til anlegg og fysisk aktivitet skal prioriteres i Innlandet for 2023.

Fotosamling - vanlige detektorfunn i Innlandet

Før du søker etter oldsaker med metalldetektor, bør du vite hvordan de vanligste gjenstandene ser ut. Se bilder her.

Stenberg gård - helt unikt i nasjonal sammenheng

Gården på Toten har et av landets mest urørte hageanlegg og utstråler status og velstand. Nå skal alt fredes.

No kan store kunst- og kulturinstitusjonar søkje støtte

Det er organisasjonar, institusjonar og festivalar som i særleg grad bidreg til å nå kulturpolitiske mål som kan søkje.

Boklek runder 10 år!

I år er det ti år siden litteraturformidlingsprosjektet Boklek startet opp.

BookBites-kampanje i Innlandet

Innlandet fylkesbibliotek og bibliotekene i Innlandet ønsker å synliggjøre digitale bøker og lydbøker.

Offerplasser i myr - vi trenger din hjelp

Innlandet har en unik samling av offerplasser i myr fra jernalderen. Vi trenger din hjelp til å identifisere flere.

Eventyr og historiske funn

Bokbussen har arrangert en eventyrquiz på skolene i Innlandet.  Premien er en klassetur til et utgravingssted i fylket vårt.