Få budsjett-overraskelser for kulturen

Museene ser ut til å bli årets Statsbudsjettvinner i Innlandet.

Regionalt historiesenter på Domkirkeodden

Regjeringen har satt av penger til historiesenteret på Hamar i statsbudsjettet. Fylkeskommunen vil også betale sin andel.

Ti kunstnere får stipend

Musiker Sivert Andreas Holmen er én av fire som får stipend for unge kunstnere.

Kulturpengar til barn og unge

Fire kulturprosjekt retta mot barn og unge får nesten 2 millionar kroner.

Ta en tur til fortiden - tips til steder å besøke

Utforsk kartet og finn både kjente og mer glemte kulturminner som forteller om Innlandets historie gjennom årtusener.

Velkommen til høstens webinarer om kulturminner!

Sjekk ut høstens foredrag om aktuelle tema som tilskudd og råd til bygningsvern, ekstremvær, og stedsutvikling.

Feltarkeologi - slik arbeider arkeologene

Venter du besøk av en arkeolog fra Innlandet fylkeskommune? Slik arbeider vi i felt.

Vil styrke ung arrangørkompetanse

Innlandet fylkeskommune og Lillehammer Olympic Legacy Sport Center har nylig inngått en samarbeidsavtale.

Steinberg gård er ferdig freda

Badstua, det praktfulle hageanlegget og gravstedet på amtmannsgården Steinberg på Toten er nå inkludert i fredningen.

Skattejakt i jorda på Vingrom

Elever fra Steinerskolen på Gjøvik fikk en annerledes skoledag i arkeologiens tjeneste.